Pressemeddelelse: Danske Ezenta A/S købt af den europæiske it-sikkerhedsvirksomhed Nixu

March 28, 2019 at 15:45

Danske Ezenta er blevet opkøbt af den europæiske it-sikkerhedsvirksomhed Nixu Corporation. Ezenta er eksperter i teknologibaseret it-sikkerhed og giver dermed Nixu en markant position på det danske marked for it-sikkerhed og udvider virksomhedens udbud af kontinuerlige tjenester.

Nixus mål er at blive en foretrukken it-sikkerhedspartner for virksomheder med hovedkontor i Nordeuropa. Denne strategi medfører åbning af flere front-end placeringer i Nordeuropa tæt på kunder, hvilket giver Nixu mulighed for at tilbyde sit holistiske 360-graders udbud af it-sikkerhedstjenester lokalt.

Nixu Corporation har købt 100 procent af Ezenta A/S’ aktier. Ezentas omsætning var i 2018 omkring 8,8 mio. euro, hvilket var en stigning på 23 procent i forhold til året før. Ezentas EBITDA margin var på 4 procent. Ezentas ledelse og medarbejdere følger med og bliver en del af Nixus voksende team af it-sikkerhedseksperter med Ezentas CEO Niels Kemal Onat som landechef for Nixu Denmark.

Ezenta er eksperter i kontinuerlige, teknologibaserede tjenester og forhandling af it-sikkerhedsteknologi. Ezentas kompetencer som Managed Detection and Response (MDR) leverandør – omtalt af analysevirksomheden Gartner - er meget anerkendt – især inden for området ​​intrusion detection and investigation.

“Vores mål er at udvide vores forretning tæt på vores kunder i Nordeuropa. Nixu har allerede afdelinger i Sverige og Holland. At optage Ezenta som nyt medlem af Nixu-familien er et naturligt skridt på vores vækstrejse og ønske om at etablere os i Danmark,” siger Petri Kairinen, CEO for Nixu.

”Ezentas kontinuerlige, teknologibaserede tjenester og ekspertise inden for intrusion detection and investigation kan let kombineres med vores Nixu Cyber Defense Center service, og dermed give os mulighed for at levere endnu bedre ydelser og et mere komplet it-sikkerhedspartnerskab til vores kunder,” udtaler Petri Kairinen.

”Nixu og Ezenta deler samme passion og begge virksomheder har fuld fokus på it-sikkerhed. Ved at samle vores kompetencer og specialviden kan vi se frem mod en betydelig vækst på det danske marked og samtidig yde vores kunder en udvidet service og et mere omfattende partnerskab,” siger Niels Kemal Onat, CEO for Ezenta.

Aftalen forventes at træde i kraft ved udgangen af marts 2019.

For yderligere information:
Petri Kairinen, CEO, Nixu Corporation
Tlf: +358 40 832 1832, e-mail: petri.kairinen@nixu.com

Niels Kemal Onat, CEO, Ezenta A/S
Tlf: +45 31 16 16 20, e-mail: nko@ezenta.com

Om Nixu:
Nixu er et it-sikkerhedsservice selskab, der ser som sin mission at holde det digitale samfund kørende. Vores passion er at hjælpe virksomheder med at favne digitaliseringen på en sikker måde. Når vi indgår partnerskaber med vores kunder, leverer vi praktiske løsninger, der sikrer deres forretnings business continuity, nem adgang til digitale tjenester og databeskyttelse. Vi sigter mod at være den bedste arbejdsplads for vores team bestående af cirka 400 it-sikkerhedsprofessionelle med en praktisk holdning. Med vores nordiske rødder betjener vi kunder over hele jorden. Nixu aktien er noteret på Nasdaq Helsinki børsen.

Om Ezenta:
It-sikkerhed er for os mere end arbejde. Det er en del af vores DNA og vores store interesse. Ezentas forretningsgrundlag er at udnytte vores spidskompetencer og erfaring og hjælpe vores kunder til en sikker it-løsning. Vi træder til dér, hvor behovet er, uanset om det drejer sig om planlægning og rådgivning, levering og implementering, test og analyse eller uddannelse og instruktion af ledelse og medarbejdere. Vores mission er at skabe sikre rammer om forretningen. Det betyder, at vi fokuserer på it-sikkerhed og leverer den højeste konkurrencedygtige kvalitet i en atmosfære af tillid og godt samarbejde.